Login or register


Last status update:
Gender: male
Age: 20
Date Signed Up:5/12/2012
Last Login:10/26/2016
Location:Nah Dawg
Comment Ranking:#15947
Highest Content Rank:#3285
Highest Comment Rank:#180
Content Thumbs: 1523 total,  1717 ,  194
Comment Thumbs: 11345 total,  12396 ,  1051
Content Level Progress: 21% (21/100)
Level 115 Content: Funny Junkie → Level 116 Content: Funny Junkie
Comment Level Progress: 27.6% (138/500)
Level 310 Comments: Wizard → Level 311 Comments: Wizard
Content Views:54417
Times Content Favorited:165 times
Total Comments Made:9675
FJ Points:1785

latest user's comments

#1016277 - gr8 m8 I'm just waiting on the full spoilers list pl…  [+] (10 replies) 09/13/2015 on FJ Backroom +2
User avatar
#1016293 - lightarcanine (09/13/2015) [-]
Can we talk about how Ob got his spark back?
And how Sacred Foundry has yet to get art that really feels like a Sacred Foundry?
User avatar
#1016337 - valve (09/13/2015) [-]
Ob is rad as shit, I think he got his spark back from demons, I haven't read up on it much tho.
and yeah, you right about the sacred foundry
but that Misty tho, spot-fucking-on
User avatar
#1016369 - lightarcanine (09/13/2015) [-]
We know how Ob got his spark back yet, just not his power so quickly. We know that Nahiri planted a hedron in his forehead to rob him of it and that Jace removed it to put it in Garruk to slow the curse's transformation. We just didn't know if removing it would give Ob his spark back which, apparently, it did. But he got super powerful super fast which is the frightening part. So since he's a demon he probably made some deals with Zendikari.

Misty is so good holy shit. And little Birds of Paradise plying through makes me super happy. I'm super glad that my Junk lands are lookin' fiiine so far.

What're your thoughts on the enemy manlands?
User avatar
#1016413 - valve (09/13/2015) [-]
I like the 2 so far
I think they look a bit weaker than the Zendikar ones at the moment but for their colors I think they're great
User avatar
#1016433 - lightarcanine (09/13/2015) [-]
I think it's the best they could do with the colors that they spoiled.
G/U's only mechanical overlap on creatures is Hexproof, so that seemed obvious.
W/B's only keyword overlap on creatures is Lifelink, so it makes sense there, too.
I also think they're pretty well costed (1WB for a 2/3 LLer is pretty solid)
The R/W one will probably have First Strike or something like that.
The G/B and U/R ones are gonna be interesting. I hope they don't just give the G/B one deathtouch and call it good, I'll be super mad. And U/R have like no overlap on creatures, so it'll have to be something pretty kooky.
User avatar
#1016457 - valve (09/13/2015) [-]
the GB one could have regenerate, but there's still a good chance of it just having deathtouch sadly
the UR could have something with scry, I just doubt it'd have prowess on it, that seems like a poor ability on a mana sink land.
User avatar
#1016471 - lightarcanine (09/13/2015) [-]
If the G/B regenerates, that'd be a little weird. The set doesn't have hybrid mana (so far) and they'd either have to reprint it as
1) B: Regenerate
2) G: Regenerate
3) B or G: Regenerate
And those are all super clunky. I at least it has */* for creatures in your grave because that'd be a nice touch for once.
(Although, Svogthos, the Restless Tomb from RAV already had that, so it's super unlikely.)

It'd be sweet to see a scry trigger. But would it be combat damage or attack? That's the hard part.
User avatar
#1016509 - valve (09/13/2015) [-]
yeah regenerate would be awkward, that's why I'm guessing it's just gonna get deathtouch
but the scry would probably be on attack, it'd just have a small body
User avatar
#1016585 - lightarcanine (09/13/2015) [-]
Scry on attack feels so wasted, though. The land can only serve its purpose half the time (which I suppose is what Raging Ravine did, but we know how that went). I dunno, it's gonna be interesting to see how it all plays out.
User avatar
#1016436 - lightarcanine (09/13/2015) [-]
Well I guess U/R has Prowess now, but that's not good on a mana sink.
#1013211 - "I paid my dues, or do you think I'm not ****** up already?"  [+] (1 reply) 09/12/2015 on FJ Backroom 0
User avatar
#1013217 - murphyslawtesties (09/12/2015) [-]
Isaac Clarke

I was atching lets play quite recently
#993133 - if Pacman rapped, what would he sound like? waka flo…  [+] (1 reply) 09/08/2015 on FJ Backroom +1
User avatar
#993137 - josuke (09/08/2015) [-]
#810 - well yeah, but at least it aint control  [+] (2 replies) 09/06/2015 on valve's profile 0
User avatar
#811 - lightarcanine (09/06/2015) [-]
Control is really growing on me. I built a B/R Pox deck for Modern and while it's not great, it's super fun for me.
User avatar
#812 - valve (09/06/2015) [-]
sorrry, really had to sleep
and that actually sounds funny