Yeah science shit!. science . 13/ / 2013 - This week in science. The giant squid was filmed for the first time in its natural habitat. 461 new exoplanet candida Yeah science shit! 13/ / 2013 - This week in The giant squid was filmed for the first time its natural habitat 461 new exoplanet candida
Upload
Login or register

Yeah science shit!

Click to block a category:GamingPoliticsNewsComicsAnimeOther
13/ / 2013 - This week in science.
The giant squid was filmed
for the first time in its natural
habitat.
461 new exoplanet
candidates were announced.
The Earnest known structure in
the universe was observed, at
at billion light years across,.
A new study suggested our
fingers and toes get wrinkly
in water to help us grip
objects.
An 3. 6 metre long meta-
predator from the Triassic
period was described.
A galaxy for
the size of the Milky Way
was observed.
Please SHARE these amazing discoveries with everyone you know!
...
+2159
Views: 66849 Submitted: 01/14/2013
Hide Comments
Leave a comment Refresh Comments (231)
[ 231 comments ]
> hey anon, wanna give your opinion?
asd
User avatar #3 - rainbowisbestpone
Reply +199 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Wat?
New study?
for long time people know that fingers and toes get wrinkly in water to help us grip objects.
User avatar #5 to #3 - datargumme
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
There is a diffrence in the reliability in intuicious knowledge and knowledge gained through long studies.
User avatar #14 to #5 - rainbowisbestpone
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
i mean that that scientist earlier came to that conclusion
User avatar #20 to #14 - Faz
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
If they did then why has it been brought to light in recent news? Im not saying you are wrong im just questioning to why it would be made a big deal if its something thats already been scientifically proven.
User avatar #23 to #20 - mrpootkins
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
It has probably been a while since any kind of study, maybe they did do another, but now with the ability to share knowledge via the internet, their published results are news and helps to spread the knowledge to those who may not have known this to be fact.
#25 to #3 - anon id: ae183adc
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
When people repost old content it sometimes feels like you're going back in time..

(Sorry i havnt seen this before so it might be OC)

Nvm its time stamped..
#125 to #3 - kokanium **User deleted account**
0 123456789123345869
has deleted their comment [-]
User avatar #74 to #3 - aceofshadows
Reply +4 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
Yeah but this wa figured out from a study. AND IT'S NEW!!!!
User avatar #76 to #74 - rainbowisbestpone
Reply +2 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
i know that from earlier studies
User avatar #77 to #76 - aceofshadows
Reply +9 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
but this study is new
User avatar #78 to #77 - rainbowisbestpone
Reply +2 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
and didn't found anything new
User avatar #79 to #78 - aceofshadows
Reply +14 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
but it's new
User avatar #220 to #79 - novren
Reply -2 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
I can't reject that
#15 - penetractor
Reply +190 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
I must be a timetraveller, because i already knew this from somewhere. **** me, right
User avatar #24 to #15 - jokerja
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
I read that this happened so that we would not feel as much pain, if we fall on something sharp, and start bleeding, but this is also pretty legit
#26 to #15 - anon id: cc7c7dd8
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
isnt it just the water in your finger taking the path of least resistance
#101 to #26 - sometimeswefuck
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
no, it was found that the water doesnt simply diffuse through the skin making it all wrinkly.
its actually neurological response from your body allowing the water flow in.

in some subjects they cut a specific nerve and submerged their hand into the water. they found it did not get wrinkly
User avatar #181 to #101 - cheesymuffins
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
The subjects were monkeys. I'm pretty sure I either heard about that study here, or via Mythbusters twitter feed.
User avatar #30 to #15 - Crusader
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Sourcefed did a video on it
User avatar #38 to #30 - steswethesecond
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Heard about it some months before that..
#32 to #30 - penetractor
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
yeah, that sounds familiar
yeah, that sounds familiar
User avatar #37 to #15 - steswethesecond
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Heard about this some months ago...
User avatar #182 to #15 - cheesymuffins
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
That isn't the only one. The actually filming of the giant squid was taken weeks ago. Discovery channel is going to have a special featuring the footage on the 27th, and NHK is featuring the film on Wednesday.

This article is from early December.
dsc.discovery.com/show-news/giant-squid-captured-on-video-for-first-time. html
User avatar #193 to #15 - wilburn
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
lol 2nd that man, that fact was posted a while ago, but hey science is science, its neat
#64 to #15 - funyfi
Reply +1 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
Comment Picture
#228 to #15 - ctrlfreak
Reply +1 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
#19 to #15 - imabser
Reply +13 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Prepare your anus.
Prepare your anus.
#6 - acemrhawk
Reply +125 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Me doing science
#244 to #6 - ghettoswag
Reply +1 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
User avatar #84 - stickyjam
Reply +96 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
'an 8.6m long metapredator from the Triassic period was described'

Palaeontologists: '**** was long'
#7 - anbieter
Reply +54 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Post a vid of the squid please.
Post a vid of the squid please.
User avatar #8 to #7 - thatsnotmyname [OP]
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
User avatar #9 to #7 - enialis
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
you ******* lazy bitch
www.youtube.com/watch?v=1KN5N1QDaRQ
User avatar #10 to #9 - anbieter
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
5 minutes after the first comment that delivered.
User avatar #11 to #10 - enialis
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Yeah so what are you trying to prove, I didn't see it. Anyways you just had to type "giant squid", it wasn't that hard
User avatar #12 to #11 - anbieter
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
I simply let other people do it for me, and it works as you can see :)
User avatar #13 to #12 - enialis
Reply +1 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
You're gonna go far, kid
User avatar #68 to #7 - namcokiller
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
Discovery channel 1/23/13 I think.
#121 to #7 - siriuslygrim
Reply +1 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
IDK if there is more then this, but here's something   
   
www.nature.com/news/giant-squid-filmed-in-its-natural-environment-1.12202
IDK if there is more then this, but here's something

www.nature.com/news/giant-squid-filmed-in-its-natural-environment-1.12202
#34 - alawabidingcitizen
Reply +41 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
#106 to #34 - workitout
Reply +1 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
#36 - nonamemeant
Reply +33 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Comment Picture
#104 - cashosaur
Reply +30 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
This week in religious studies
#229 to #104 - orgeekun
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
Comment Picture
#232 to #104 - anon id: 43e983c2
Reply 0 123456789123345869
(01/15/2013) [-]
Allow me to update you.

This week:
http://www.christiantoday.com/article/louie.giglio.pulls.out.of.obama.inaugurati on/31445.htm
#42 - megustaboss
Reply +24 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
**megustaboss rolled a random image posted in comment #2 at smartest thing I've ever heard her write ** me trying to do science
#2 - dafuq
Reply +24 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
**** yeah, science!   
   
Seriously though, knowledge is power.
**** yeah, science!

Seriously though, knowledge is power.
#21 to #2 - shelii
Reply 0 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Power, is power.
#47 to #2 - SpartanRHEA
Reply +1 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
#4 to #2 - voiceless
Reply +15 123456789123345869
(01/14/2013) [-]
Knowledge is power, hide it well.
#22 to #4 - assmonkeyforlife
Reply +3 123456789123345869
(01/14/2013) [-]